Το πρόσωπο τού Αγίου Νικολάου όπως το φανέρωσε η ιχνογραφική ανάπλαση των οστών τού προσώπου του, με την μέθοδο της υπερσκελετικής αναπλάσεως των μαλακών μερών τής κεφαλής.
Καταδεικνύεται ότι η τέχνη τής Ορθόδοξης Αγιογραφίας είναι μυστηριακή, διότι βλέπουμε το πως διασώζεται και πόσο ομοιάζει με τις εικόνες του, η μορφή τού Αγίου!
Στις 20 Μαίου 1087, τα ιερά λείψανα τού Αγίου, φθάνουν στην πόλη Βάρη (Bari) της Ιταλίας, διαρπασμένα, από τους Λατίνους, με το πρόσχημα ότι οι Τούρκοι κατέλαβαν τα Μύρα τής Λυκίας.
Ο Άγιος, σταματά να μυροβλύζει.
Μέχρι το έτος (;) που είχαν την ιδέα να τον ντύσουν,
αντί με Λατινικά άμφια που τον έντυναν κάθε χρόνο,
με Ορθόδοξα.
Ο Άγιος άρχισε και πάλι την μυροβλυσία·
η οποία πιστοποιήθηκε και από τον καθηγητή
τής ανατομίας στο πανεπιστήμιο του Μπάρι, Λουΐτζι Μαρτίνο, και τον βοηθό του, ιατρό, Αλφρέντο Ρουγγέρι.
Αφιερωμένα όλα αυτά, σε όσους δεν θα πιστέψουν τίποτα· με την υπόμνηση πως βρίσκονται σε καλό δρόμο· διότι όπως λέει ο Χριστός …σε θέλω ή ψυχρό ή ζεστό… τους χλιαρούς, θα τους εμέσω… (θα τους κάνω εμετό!)
Αποκάλυψη 3:15-19
Γεώργιος Κακς﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ής Κωνσταντινάτος
Ηθοποιός Σκηνοθέτης Εικαστικός
Πως θα θέλαμε, και η τέχνη και η ζωή, να ενδυθεί τα άμφια τής ένθεης τρέλλας,
την αρχική παιδικότητα, τον αυθεντικό διονυσιασμό*·
απεκδυόμενη την ερημωμένη υστερία κ αλαζονεία,
-από τις διαφημίσεις μέχρι τις σκηνές τού κόσμου- ενός ολοένα και περισσότερο
αναδυομένου φασιστικού –που “φροντίζει” γιά όλα- φουτουρισμού, χωρίς συγκίνηση.
*Η λέξη διόνυσος, σημαίνει υιός θεού· διονυσιασμός, στην πνευματική του διάσταση,
σημαίνει, να ενεργείς σαν να είσαι παιδί τού Θεού.