Σε ιδιωτική εταιρία μεταβιβάστηκαν το 2018, χάνοντας έκτοτε το κοινωνικό τους πρόσωπο
Άμεση ανάγκη λήψης μέτρων…
• Αν και ο Αλέξης Τσίπρας και τα στελέχη του επιχειρούν να πολώσουν την πολιτική κατάσταση στη χώρα και να αποδώσουν τα πάντα στην Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, το κυβερνητικό τους παρελθόν είναι «βαρύ και ασήκωτο» σχεδόν σε κάθε πτυχή και έργο, ακόμη και σε ζητήματα καθημερινότητας.
Τους τελευταίους μήνες με μεγάλη ευκολία σηκώνουν «λάβαρα» αντίστασης κατά των ιδιωτικοποιήσεων, ζητούν την επανακρατικοποίηση φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων ξεχνώντας τους νόμους που είχαν ψηφιστεί επί της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με όσα σήμερα υποστηρίζουν.
«Κραυγαλέο» παράδειγμα είναι τα ΕΛΤΑ. Μπορεί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να εγκαλούν τη σημερινή κυβέρνηση ότι τα… διέλυσε, αποκρύπτουν όμως την πραγματικότητα σε ότι έχει να κάνει με τους πραγματικούς υπαίτιους για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός και τα πολλά προβλήματα που διαπιστώνονται στη διακίνηση της αλληλογραφίας ακόμη και εντός πόλεων.
Με νόμο του… ΣΥΡΙΖΑ!
Όλα αυτά έχουν ονοματεπώνυμο που δεν είναι άλλο από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία με νόμο που είχε ψηφίσει του 2016, μεταβίβασε από 1ης Ιανουαρίου 2018 (!) το σύνολο των μετοχών τους και χωρίς κανένα αντάλλαγμα στην εταιρεία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.» (το πιο γνωστό ως Υπερταμείο) η οποία και πλέον έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο στη Διοίκησή τους. Απόρροια αυτής -της άνευ όρων- παραχώρησης των ΕΛΤΑ στην ως άνω εταιρεία, είναι η λειτουργία τους ως Ανώνυμης Εταιρείας με όρους ανταγωνισμού, όπως αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλός της Γεώργιος Κωνσταντόπουλος κάτι που μεταφράζεται ότι το βάρος ρίχνεται κυρίως στα οικονομικά αποτελέσματα και λιγότερο στον κοινωνικό τους ρόλο.
Καμία αρμοδιότητα το Υπουργείο!
Όπως εξηγούσε μάλιστα σε απάντησή του ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Γιώργος Γεωργαντάς (μία ακριβώς ημέρα πριν τοποθετηθεί Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης), το Υπουργείο δεν έχει πλέον αρμοδιότητα ως προς την επιχειρησιακή του λειτουργία της ΕΛΤΑ Α.Ε..
Η απάντηση του Υφυπουργού δόθηκε σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της «Ελληνικής Λύσης» Κ. Χήτας με θέμα τις δυσλειτουργίες που είχαν παρουσιαστεί παραμονές Χριστουγέννων στο Ταχυδρομείο Δελβινακίου, όταν είχε νοσήσει από κορωνοϊό ο ένας διανομέας, ενώ η δεύτερη ήταν σε άδεια εγκυμοσύνης.
Ναι μεν, αλλά…
Τα ΕΛΤΑ, όπως προκύπτει από την απάντηση, έχουν υποχρέωση να παρέχουν υπηρεσίες ταχυδρομικών υπηρεσιών σε όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από το σημείο της Ελληνικής Επικράτειας στο οποίο βρίσκονται. Όμως δεν υπάρχουν δεσμεύσεις ως προς το χρόνο και ως προς τη συχνότητα. Αυτό επιβεβαιώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΤΑ Α.Ε. Γ. Κωνσταντόπουλος, καθώς στην απάντησή του σημειώνει ότι «με δεδομένη τη μεγάλη πτώση του όγκου της αλληλογραφίας και της υποχρέωσης εξυπηρέτησης όλης της χώρας και ιδιαίτερα των νησιωτικών, παραμεθόριων και ορεινών περιοχών, δημιουργείται η ανάγκη αναδιάρθρωσης του ταχυδρομικού δικτύου και της αλλαγής της συχνότητας διανομής», διατύπωση που «επισημοποιεί» κατά τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο τις καθυστερήσεις παράδοσης της αλληλογραφίας ακόμη και εντός αστικών κέντρων, πολύ δε περισσότερο στα αραιοκατοικημένα χωριά της Ηπείρου. Εκείνο που «απουσιάζει» από την απάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου είναι μια δέσμευση -όσο αξία κι αν μπορεί να έχει αυτή- ότι τα ΕΛΤΑ θα ανεβάσουν «στροφές» και να μην καταλήγουν στους παραλήπτες τους αλληλογραφία, ακόμη και λογαριασμοί μετά τη λήξη των προθεσμιών τους.
Η ώρα του Πρωθυπουργού!
Η λειτουργία των ΕΛΤΑ, ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και σε ό,τι αφορά την διανομή αλληλογραφίας με προθεσμία, ως επίσης και του Ημερήσιου Τύπου θα πρέπει να απασχολήσει την Κυβέρνηση σε κεντρικό επίπεδο, γιατί όχι και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, που πρέπει να δώσει κατευθύνσεις ώστε πέραν των οικονομικών παραμέτρων να λαμβάνονται υπόψη οι εθνικοί και κοινωνικοί λόγοι για τη διατήρηση των ταχυδρομικών γραφείων.