Στο Υπουργικό Συμβούλιο τίθεται σήμερα το νομοσχέδιο του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, με στόχο την αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Το νομοσχέδιο εστιάζει στην ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό, αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες και αναθεωρώντας το πλαίσιο λειτουργίας.
Κεντρικό ρόλο στον εκσυγχρονισμό παίζει το Ελληνικό Σύστημα Εντοπισμού HEPOS, που θα επιτρέπει την ακριβή δορυφορική παρακολούθηση της θέσης των τρένων, προσβάσιμη σε πραγματικό χρόνο για επιβάτες και το κέντρο ελέγχου. Επιπλέον, οι συρμοί θα εξοπλιστούν με κάμερες για την παρακολούθηση της κίνησης. Στον τομέα της ασφάλειας, προβλέπονται προσλήψεις, αυστηρή αξιολόγηση του προσωπικού με δυνατότητα απόλυσης σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων λαθών, ενισχυμένη συντήρηση και άλλα μέτρα. Ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι δεν καταργείται ο δεύτερος μηχανοδηγός και εισάγονται επιπλέον δικλείδες ασφαλείας, όπως προϊστάμενος αμαξοστοιχίας και κάμερες στην καμπίνα.

