Γράφει ο Χρήστος Δημητριάδης
Το σωτήριο έτος 2015, περίπου 10 χρόνια πριν, ο ΣΥΡΙΖΑ μόλις είχε καταλάβει την εξουσία έχοντας το μοτίβο αφενός μιας ταξικής στήριξης των πολιτών και αφετέρου μιας νέας μεταπολίτευσης που θα άλλαζε πολλά.
Μάλιστα είχε ιδρύσει Υφυπουργείο Βιομηχανίας όπου και τοποθετήθηκε η Θεοδώρα Τζάκρη. Στις πρώτες της δηλώσεις είχε αναφέρει πως υποχρέωση της είναι να ανάψουν και πάλι τα φουγάρα. Φυσικά το αποτέλεσμα έδειξε ότι τίποτα δεν έγινε.
Αυτό όμως το τσιτάτο το χρησιμοποίησαν και άλλοι πολιτικοί όπως ο Γιώργος Πέτσος την δεκαετία του 80΄όπου και αυτός για ένα διάστημα ήταν Υφυπουργός Βιομηχανίας. Ας μην ξεχνάμε πως η Πέλλα αλλά ιδιαίτερα η Έδεσσα είχε χαρακτηριστεί ως το Μάντσεστερ της Ανατολής λόγω των πολλών βιομαχανιών, κυρίως την δεκαετία του 1960.
Σήμερα δυστυχώς στην Πέλλα δεν υπάρχουν φουγάρα. Νέες επενδύσεις στον δευτερογενή τομέα δεν υπάρχουν. Ίσως κάποιες λίγες στον πρωτογενή τομέα κυρίως στην μεταποίηση. Σήμερα η ανάπτυξη στην Πέλλα και στα πέντε γεωγραφικά σημεία, στα Γιαννιτσά, στην Έδεσσα, στην Κρύα Βρύση, στην Σκύδρα και στην Αριδαία, έχει ένα όνομα: Επίχειρήσεις εστίασης και καφέ!!!
Και το καλό βέβαια με αυτές τις επιχειρήσεις είναι ότι δίνουν κάποιες θέσεις εργασίες και συμβάλλουν στα δημόσια έσοδα, αλλά κινούνται στον τομέα της κατανάλωσης και όχι της ποθούμενης παραγωγής.
Επίσης βλέπουμε να ξεφυτρώνουν και πολλές νέες μικρές τουριστικές επενδύσεις σε Λουτράκι και Παλαιό Άγιο Αθανάσιο, με νέο ξενοδοχείο, καταλύματα και ανακαινίσεις κατοικιών για να ενοικιαστούν. Όπως έντονο είναι και το ενδιαφέρον επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στον πολιτισμό και την ψυχαγωγία.
Λουτρά και Παλαιό Άγιο Αθανάσιο έχουν πολλές προοπτικές ανάπτυξης και ίσως κάποιοι άργησαν να το καταλάβουν. Το στοίχημα όμως είναι να βρεθεί τρόπος να έχει συνεχή επισκεψιμότητα η τουριστική μας ζώνη με επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με μαθητικό, συνεδριακό, κυνηγετικό, περιηγητικό, περιβαλλοντικό, φυσιολατρικό, αρχαιολογικό τουρισμό κλπ.
Αλλά θα πρέπει να κλείσουν πολλά εκκρεμή έργα κυρίως οδικά όπως η σύνδεση του δρόμου Νάουσα-Σκύδρα αλλά και ο δρόμος Έδεσσα-Θεσσαλονίκη. Θα πρέπει να αναδειχθεί περαιτέρω η ανάδειξη του Μουσείου της Πέλλας αλλά και άλλους πολιτιστικούς χώρους που καρκινοβατούν. Τέλος θα πρέπει να αναβαθμιστούν τα περιηγητικά μονοπάτια για τουρίστες εκτός Καλοκαιριού, που ούτως ή άλλως έχουμε πληρότητα.
Θα πρέπει όμως όλα αυτά και πολλά άλλα που δεν μπορούμε να τα αναφέρουμε βέβαια εκτενώς στα κείμενα μας, να αρχίσουν να γίνονται πραγματικότητα και όχι απλώς να τα κουβεντιάζουν και να τα σχεδιάζουν.