ΓΡΑΦΕΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΣΙΣΚΟΥ
Στη συνεδρίαση συζητήθηκε η «Ψήφιση του Προϋπολογισμού και Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης
(ΟΠΔ – Πίνακας Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων) του οικονομικού έτους 2025
του Δήμου Αλμωπίας».
Μετά από αρκετά χρόνια ο δήμος τηρεί τις προθεσμίες ως προς την ψήφιση του προϋπολογισμού
για το 2025, για να μπορεί να είναι λειτουργικός, σύμφωνα με τον δήμαρχο Αλμωπίας κ. Νικόλαο
Παρούτογλου.
Το θέμα εισηγήθηκε η αντιδήμαρχος οικονομικών θεμάτων κ. Όλγα Ολλανδέζου.
Δε θα σας ζαλίσω με νούμερα, εξάλλου πιστεύω πως θα γίνουν αναμορφώσεις κατά τη διάρκεια
εκτέλεσής του. Μόνο θα αναφέρω πως για έργα έχουμε : 8.915.613,73 ευρώ.
Από την πολυσυζητημένη άρδευση μέχρι στιγμής τα έσοδα είναι 378.530,33 ευρώ, από τα στικάκια.
Βέβαια με τα μέτρα που έλαβε η τωρινή δημοτική αρχή πολλαπλάσιες είναι οι εισπράξεις σε σχέση με
προηγούμενα έτη και οπωσδήποτε αναμένονται και άλλα έσοδα.
Σ ́αυτόν τον προϋπολογισμό έχει μπει και ένας νέος κωδικός, που αφορά το μητρώο εθελοντισμού, με
ταμείο 10.000 ευρώ για την υποστήριξη εθελοντικών δράσεων, επίσης και μια νέα υπηρεσία που αφορά
τα σχολεία, η όποια κοστίζει στον προϋπολογισμό του δήμου : 1.971.000 ευρώ
Ο ισοσκελισμός από όλα τα ποσά εξόδων και εισπράξεων είναι : 33.623.957,02 ευρώ.
Ο κ. Κετικίδης ( παράταξη του κ. Μπάτση ) στη συζήτηση που έγινε πριν από την ψήφιση, εξέφρασε την
πρόθεση του να τον καταψηφίσει στο σύνολό του, επειδή μεγάλο αγκάθι χαρακτήρισε τη δαπάνη ύψους
600.000 για την αποκομιδή που θα ιδιωτικοποιηθεί. Ένα ποσό που πρόκειται να προκύψει – σύμφωνα με
υπολογισμούς – από την αύξηση των δημοτικών τελών στους δημότες. Ασφαλώς και δεν είναι τελικός ο
προϋπολογισμός, αφού κατά τη διάρκεια του έτους θα δεχθεί αναμορφώσεις ανάλογα τις ανάγκες που
θα προκύψουν.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο κ. Νικόλαο Παρούτογλου, τα έσοδα από τα νέα αυξημένα δημοτικά τέλη,
υπολογίζεται πως δεν καλύπτουν όλα τα ποσά που χρειάζονται για την αποκομιδή. Παρουσιάζουν
ελλειμματική εικόνα.
Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε και η ψήφιση του ́ ́ολοκληρωμένου πλαισίου δράσης ́ ́ για το 2025,
αφού υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφούσα παράταξη, εκτός από τον αντιδήμαρχο κ. Τσαρκνιά Πέτρο
που απουσίαζε και τον κ. Μήντση Νικόλαο. Η παράταξη του κ. Δημητρίου Μπίνου απουσίαζε από τη
συνεδρίαση, απουσίαζε επίσης και ο κ. Χρήστος Μπάτσης. Από την παράταξη του κ. Χρήστου Μπάτση
εκτός από τον κ. Ιωάννη Σέλκο (πρώην αντιδήμαρχο οικονομικών ) που τον υπερψήφισε, όλοι οι άλλοι
ψήφισαν λευκό. Η κ. Νάνου Πολυξένη απουσίαζε.
ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ
Ο κ. Χατζηγιαννίδης ( παράταξη κ. Μπάτση) που διατηρεί αθλητικό σύλλογο, με
αφορμή καταγγελία, πρότεινε προτού από κάθε ενέργεια στον αθλητισμό η
δημοτική αρχή να συγκαλεί διαβούλευση εμπλεκομένων παραγόντων. Βέβαια
η παρατήρηση- πρόταση αυτή έγινε με αφορμή κάποια διάκριση σε σχέση με
οικονομική βοήθεια από το δήμο και συγκεκριμένα σε αθλητικό σύλλογο.
Από τα 12 θέματα ημερήσιας διάταξης ξεχώρισα κάποια για να σας τα
παρουσιάσω
Εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο η μελέτη κυκλοφοριακού
μοντέλου στην πόλη της Αριδαίας.
Ξεκίνησε από το 2022, πέρασε από διαβούλευση, έγιναν οι απαραίτητες
διορθώσεις και πλέον έχουμε μια ολοκληρωμένη μελέτη έτοιμη για εφαρμογή
και σε συνδυασμό με τις εργασίες που σχετίζονται με την ύδρευση και την
ανάπλαση στις δύο εισόδους της πόλης, πρόκειται να μετατραπεί η Αριδαία
για τους επόμενους μήνες σε ένα απέραντο εργοτάξιο, βέβαια για το καλό μας
και χρειάζεται να έχουμε υπομονή, κατανόηση και συνεργασία με τους
εργολάβους μέχρι που να ολοκληρωθούν οι εργασίες.
Ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε αφορά τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων
υποχρεώσεων των καταναλωτών άρδευσης – ύδρευσης. Διευκρινίστηκε από
τον κ. Παρούτογλου πως αφορά δήμο και νομικά πρόσωπα αυτών.
Η ρύθμιση αυτή έχει καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής την 31/1/2025 Όσοι
προστρέξουν να υπαχθούν για να έχουν τη διαγραφή προσαυξήσεων και
τόκων θα πρέπει να έχουν πιστοποιητικό ευάλωτου οφειλέτη. Όποιος δεν μπει
στη ρύθμιση έως 31/1/2025 ή όποιος τη χάσει,
υποχρεωτικά στη συνέχεια οι οφειλές βεβαιώνονται στη Δ.Ο.Υ και μάλιστα από
το πρώτο ευρώ. Είναι καλό να το ρυθμίσουν όσοι έχουν τέτοια θέματα, γιατί
αλλιώς θα γίνει στη συνέχεια μη διαχειρίσιμη η κατάσταση και μέσω της Δ.Ο.Υ..