+35
°
C
High:+41
Low:+23
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
ΑρχικήΤοπικάΑλμωπίαΚάθετος στην Εγνατία

Κάθετος στην Εγνατία

Δημοσιευτηκε στις

spot_img

Ένα ξεχασμένο έργο που βγάλει την Πέλλα από την απομόνωση…

Μια νέα Κυβέρνηση, της ΝΔ, με νωπή λαϊκή εντολή, φαίνεται ότι αναλαμβάνει τα ηνία της Χώρας. Νέος υπουργός Υποδομών φυσικά με τον Χρήστο Σταϊκούρα και η πρόσκληση είναι εδώ. Φυσικά κατά την προεκλογική περίοδο από όλους τους υποψήφιους Βουλευτές όλων των Κομμάτων, αλλά πολύ περισσότερο από τους Κυβερνητικούς Βουλευτές, δεν έχει ακουστεί τίποτα για ένα ξεχασμένο έργο, που όμως είναι απολύτως απαραίτητο για νομό Πέλλας. Πρόκειται για την σύνδεση της Πέλλας με την Εγνατία οδό από την Σκύδρα μέσω Νάουσας και Βέροιας. Ένα κομμάτι μέχρι την Νάουσα έχει ολοκληρωθεί. Μένει μόνο η σύνδεση Νάουσα Σκύδρα. Μόνο κάποιες προτάσεις χωρίς κανένα τεκμήριο, για την σύνδεση από τα Γιαννιτσά μέσω Αλεξάνδρειας, ένα έργο που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Μπορεί λοιπόν να μονοπωλεί τον ενδιαφερον η Εθνική Οδός Έδεσσας- Θεσσαλονίκης, αλλά και το άλλο οδικό κομμάτι έχει την σημασία του. Οι ευθύνες για τη μη ολοκλήρωση της “Καθέτου”, που κατά τη γνώμη μας είναι και το ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ και ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ αναπτυξιακό έργο για τον Δήμο Σκύδρας αλλά και της πέλλας, ανήκουν διαχρονικά σε όλες τις Κυβερνήσεις των τελευταίων 20 ετών.

Εν πολλοίς, ήταν έργο και των (άλλοτε) Νομαρχιών και νυν Περιφέρειας. Του Δήμου Σκύδρας ελάχιστες οι ευθύνες, πλην όμως πολιτικές ευθύνες ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ.

Ξανά λοιπόν η Ν.Δ. κυβέρνηση και ξανά η Πέλλα με τρεις Βουλευτές στα έδρανα της Βουλής, ο πρώτος Λάκης Βασιλειάδης αναβαθμισμένος, ο Διονύσης Σταμενίτης Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και ο Γιώργος Καρασμάνης πρώην Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι Εκλογές λοιπόν τελείωσαν. Όπως επίσης, τελείωσαν και τα ψέματα. Τελείωσαν και οι υποσχέσεις. Κουραστήκαμε να ζητάμε τα ίδια και τα ίδια. Η κοινωνία έχει βαρεθεί για να μην πούμε ότι έχει συχαθεί τα ίδια και τα ίδια…

Πεδίον δόξης λαμπρό λοιπόν για τους Κυβερνητικούς Βουλευτές αλλά και για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όπως και για τις περιφερειακές ενότητες Πέλλας και Ημαθίας. Ο δρόμος αυτός πρέπει να τελειώσει λοιπόν!!! Χωρίς πολλά λόγια και περικοκλάδες. Χωρίς άλλες υποσχέσεις και ψέματα. Φτάνει η κοροϊδία επί 20 χρόνια. Έλεος!!!

Δρόμος για τους αγρότες… Ο λεγόμενος και «κάθετος άξονας» της Εγνατίας -ΕΟ Έδεσσας-Θεσσαλονίκης- αποτελεί ένα από τα πιο…στοιχειωμένα έργα, που εκθέτουν, εδώ και πάνω από 20 χρόνια, τη χώρα μας. Ένας οδικός άξονας που θα εξυπηρετήσει διευρωπαϊκό μεταφορικό έργο, αφού από Πέλλα και Ημαθία διακινείται η συντριπτική των εξαγωγών του πρωτογενούς τομέα της Ελλάδας, παραμένει ένας δρόμος στο…πουθενά, αφού δεν έχει καν αρχή και τέλος, αλλά μόνο μέση, με το μόνο κομμάτι που ολοκληρώθηκε με γοργούς ρυθμούς από τον Απόστολο Τζιτζικώστα, να είναι ο κόμβος Μονοσπίτων. . Η ολοκλήρωση έστω και αυτού του κομματιού προστάτεψε τους πολίτες από τα δυστυχήματα, που συνέβαιναν στον προηγούμενο δρόμο-καρμανιόλα. Μήπως όμως ήρθε ο καιρός να δούμε ως πολίτες της Πέλλας το πώς πρέπει ο «κάθετος άξονας» να τελειώσει, παρά τις…ισόπεδες διαβάσεις και τα φανάρια, που μπήκαν σε ένα δρόμο, που όλοι νομίζαμε ότι θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, με ανισόπεδους κόμβους εξόδου; . Το ΣΕΣ προβλέπει ενίσχυση έργων, που συμβάλλουν στις εσωτερικές ευρωπαϊκές μεταφορές. Από το τελωνείο της Σκύδρας και της Βέροιας δεν εξάγονται 9 από τα 10 φορτία νωπών αγροτικών προϊόντων; Δεν έπρεπε να έχει χρηματοδοτηθεί έστω ο ανισόπεδος κόμβος της Νάουσας που θα συνδεθεί με την Σκύδρα μέσω του Ριζού;  Δεν έπρεπε να γνωρίζουμε τι γίνεται με τον άξονα από την πλευρά της Πέλλας; Οι βουλευτές της Πέλλας οφείλουν να δεσμευτούν για μια σύσκεψη, που θα γίνει στην Αθήνα, με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα, ώστε να τεθούν επί τάπητος όλα τα θέματα που προαναφέραμε. Το ζήτημα του κάθετου άξονα πρέπει να τελειώνει, είτε θετικά, είτε αρνητικά. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!Σοβαρά εμπόδια 
Δυστυχώς υπάρχουν σοβαρά εμπόδια ακόμη και τώρα. 

Δύο σοβαρά εμπόδια πρέπει να ξεπεραστούν για να υλοποιηθεί η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα, και στα δύο υπολειπόμενα τμήματά του, ώστε να συνδεθεί ο νομός Πέλλας με την Εγνατία οδού, μέσω της Ημαθίας.

Το ένα πρόωρο πρόβλημα είναι οι αρνητικές γνωμοδοτήσεις των περιβαλλοντικών όρων στην χάραξη του τμήματος από την Πατρίδα Βέροιας μέχρι την Εγνατία οδό, στον προσχεδιασμένο κόμβο που θα δημιουργηθεί στο ύψος της Μέσης.

Το άλλο μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση του συνολικού έργου καθώς το κόστος υπολογίζεται στα 200.00.000 ευρώ και ίσως τα ξεπεράσει. Η Ευρωπαϊκή Ένωση περιόρισε σημαντικά τις χρηματοδοτήσεις για έργα αυτοκινητοδρόμων και έτσι πρέπει να εξευρεθούν χρήματα, κυρίως, από τις δημόσιες επενδύσεις.

Πάντως η διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι αποφασισμένη να ασκήσει κάθε πίεση και προς πάσα κατεύθυνση ώστε να υλοποιηθεί αυτό το σημαντικό έργο, για την Πέλλα και την Ημαθία. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας και εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών θα πρέπει να δεσμευτεί προσωπικά ώστε ο  κάθετος άξονας να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Βέβαια το κόστος θα ξεπεράσει τα 200 εκατομμύρια ευρώ. 

«Μπλόκο» από τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις περιβαλλοντικών όρων

Όπως προαναφέραμε το ένα «μπλόκο» έχει να κάνει με τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις των περιβαλλοντικών όρων. Η πρώτη αρνητική γνωμοδότηση ήρθε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το οποίο αναφέρει ότι πρόκειται για γη υψηλής παραγωγικότητας και οι «γαίες Υψηλής Παραγωγικότητας διέπονται από νομικό καθεστώς προστασίας» και να γίνει εξαίρεση από το νομικό καθεστώς προστασίας, θα πρέπει «να υπάρξει διοικητική πράξη σύμφωνη με την κείμενη νομοθεσία».

Σύμφωνα με την νομοθεσία στην  οποία βασίζεται η αρνητική γνωμοδότηση «εκτός από την κατάληψη γεωργικής γης, ανακύπτουν και άλλα θέματα αναφορικά με την αγροτική συνιστώσα στην περιοχή αναφοράς» καθώς από την κατασκευή «θα επηρεαστούν και δίκτυα υποδομής όπως το πρωτεύον αρδευτικό και αντιπλημμυρικό δίκτυο της περιοχής».

Αρνητική ήταν και η γνωμοδότηση του Δήμου Βέροιας ο οποίος εξ αρχής ήταν αντίθετος με την συγκεκριμένη χάραξη του κάθετου άξονα που «κουμπώνει» στο ύψος του χωριού Μέση.  Στην συνεδρίαση του Οκτωβρίου 2022 (05/10/2022), το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας αποφάσισε αρνητική γνωμοδότηση για δύο λόγους. Ο ένας γιατί με το «κούμπωμα» με την Εγνατία στο ύψος της Μέσης, πλήττεται οικονομικά η πόλη της Βέροιας, ενώ προτείνει , κυρίως, η χάραξη να γίνει με βάση τον υπάρχοντα κόμβο της Βέροιας.

Ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας γνωμοδότησε αρνητικά, είναι πως με την, προτεινόμενη από την Περιφέρεια, χάραξη του κάθετου άξονα, παίρνει 500 τετραγωνικά από την έκταση του Κυνοκομείου Βέροιας. Αυτό θα έχει ως επιπλέον ζήτημα την μετεγκατάσταση του Κυνοκομείου σε άλλη, επαρκή, έκταση με την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων. Δηλαδή ότι χρήματα δαπανήθηκαν μέχρι σήμερα, θα πάνε στράφι!!!

Αντίθετα θετική ήταν η γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας η οποία αναφέρει πως ο οδικός άξονας διέρχεται από «γη Υψηλής Παραγωγικότητας», αλλά «δεν εμπίπτει σε δάσος ή δασική περιοχή, ούτε σε προστατευόμενη περιοχή Natura 2000».

Έτοιμη η μελέτη Μονόσπιτα-Σκύδρα

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες η μελέτη από τον κόμβο Μονοσπίτων για Σκύδρα έχει ολοκληρωθεί. Υπήρξε μια παρατήρηση στα πλαίσια της έγκρισης της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων από την αρχαιολογική υπηρεσία, ότι στις ανασκαφικές εργασίες που έκαναν στην περιοχή της Μίεζας, βρήκαν έναν τάφο και ζητούσε να απομακρυνθεί η χάραξη της οδού, περίπου 500 μέτρα από τον τάφο που βρέθηκε. 

Αυτό απαιτεί μία νέα μελέτη για το συγκεκριμένο τμήμα, παρακάμπτοντας τον τάφο, μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων. Το σημαντικότερο είναι ότι η ΠΚΜ ψάχνει να βρει  χρηματοδότηση, γιατί αυτό το έργο ανέρχεται σε δαπάνη ύψους 90.000.000 ευρώ, με τιμές του 2018. Και αν κρίνουμε πως οι τιμές άλλαξαν προς τα πάνω, θα υπερβεί το ποσό αυτό. Λύση θα πρέπει να δώσει ο αρμόδιος Υπουργός ώστε να δοθεί δυνατότητα χρηματοδότησης μέσα από κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο. Χωρίς χρηματοδότηση, δεν μπορούμε να έχουμε κάποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής».

……………………………………

Υ.Γ. Οι εκλογές βεβαίως δεν τελειώνουν με την εκλογή Βουλευτών και καθαρίσαμε για 4 χρόνια με νέα σιωπή, αβουλία και απραξία των υπευθύνων. Πέλλα, είναι όλος ο Νομός και όχι μόνον μια περιοχή της. Γιατί ως γνωστόν: Ακολουθούν στις 8 Οκτωβρίου 2023 οι εκλογές Περιφερειαρχών & Δημάρχων και τον Ιούνιο του 2024 έπονται Ευρωεκλογές.

Εδώ θα είμαστε.

Προσφατα αρθρα

Σούπερ ντούμπερ εμφάνιση του ΘΑΝΟΥ ΤΖΑΝΗ

 Σε ένα απίστευτό ρεσιτάλ ερμηνείας προέβει ο γνωστός τραγουδιστής Θάνος Τζανής που αυτή την...

Ο Ν. Παρούτογλου μπήκε δυνατά και με σχέδιο στον Δήμο Αλμωπίας

Εμπρός οι μηχανές Στα κόκκινα οι ρυθμοί της Δημοτικής αρχής Αλμωπίας καθώς ο Νίκος Παρούτογλου,  έχοντας...

Γ. Στεφανίδης: Θα δώσω βάρος στην περιοχή της Αλμωπίας 

Με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων μου ως Περιφερειακός Σύμβουλος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας...

Η Περιφέρεια  ευημερεί, η Πέλλα υποφέρει….

Τις πταίει που η Πέλλα είναι σκαλωμένη;  Για μείωση των ανισοτήτων μίλησε  ο Πρωθυπουργός στη...

Παρομοια αρθρα

Σούπερ ντούμπερ εμφάνιση του ΘΑΝΟΥ ΤΖΑΝΗ

 Σε ένα απίστευτό ρεσιτάλ ερμηνείας προέβει ο γνωστός τραγουδιστής Θάνος Τζανής που αυτή την...

Ο Ν. Παρούτογλου μπήκε δυνατά και με σχέδιο στον Δήμο Αλμωπίας

Εμπρός οι μηχανές Στα κόκκινα οι ρυθμοί της Δημοτικής αρχής Αλμωπίας καθώς ο Νίκος Παρούτογλου,  έχοντας...

Γ. Στεφανίδης: Θα δώσω βάρος στην περιοχή της Αλμωπίας 

Με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων μου ως Περιφερειακός Σύμβουλος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας...