+35
°
C
High:+41
Low:+23
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
ΑρχικήΚοινωνίαΘεσσαλονίκη - Έδεσσα: Ένας Νέος Δρόμος για την Ανάπτυξη και την Πρόοδο  

Θεσσαλονίκη – Έδεσσα: Ένας Νέος Δρόμος για την Ανάπτυξη και την Πρόοδο  

Δημοσιευτηκε στις

spot_img

Οι νέοι οδικοί άξονες θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης, και θα άρουν τα όποια εμπόδια προσβασιμότητας των γεωγραφικα απομονωμένων περιοχών.

Σε περίοπτη θέση, σε επίπεδο νέων έργων υποδομών, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η Βόρεια Ελλάδα, με σημείο αναφοράς τη Θεσσαλονίκη όπου ολοκληρώθηκε η βασική γραμμή του Μετρό, προλειαίνεται το έδαφος για τη λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά και κατασκευάζεται το Flyover.

Στο βόρειο τμήμα της χώρας μας, βέβαια, υλοποιούνται και άλλα σημαντικά έργα, ενώ αντίστροφα μετράει ο χρόνος για να στηθούν στη γραμμή της εκκίνησης και δύο οδικοί άξονες που θα αντιμετωπίσουν προβλήματα προσβασιμότητας, θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης και θα δώσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές.

Πρόκειται για τους οδικές άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη, δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), προϋπολογισμού 444.912 και 248.496 εκ. ευρώ αντίστοιχα. Αναφορά σε αυτά έκανε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, υπενθυμίζοντας ότι οι σχετικοί διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη.

Από το καλοκαίρι του 2024 έχει ολοκληρωθεί ο 1ος Κύκλος του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για αμφότερα τα έργα και με την ολοκλήρωση του 2ου Κύκλου θα πάρει σειρά η σύνταξη των τευχών υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, να έχει δηλώσει ότι στόχος είναι η υλοποίηση τους να ξεκινήσει εντός του τρέχοντος έτους με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέσσερα έτη.

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

Ο σημερινός οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.

H αναβάθμιση του οδικού άξονα Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας ως εξής:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Ο νέος οδικός άξονας θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της Πέλλας, θα φέρει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα και θα επιτρέψει στους πολίτες να μετακινούνται με ασφάλεια.

Προσφατα αρθρα

Να τι έκρυψε στα μπάζα ο Τριαντόπουλος

Είμαστε παρέα τεσσάρων, στο Λουξεμβούργο σε ένα πετρόκτιστο όμορφο χωρίο και απολαμβάνουμε πλούσιο μεσημεριανό...

Συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Ιορδάνη Τζαμτζή με τον Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Υποδομών ΠΚΜ κ. Πάρη Μπίλια

Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Ιορδάνης Τζαμτζής: «Αναγκαίος ο συντονισμός τουέργου των Περιφερειακών Ενοτήτων με την κεντρική...

Ομοσπονδία Μακεδόνων Μ.Νεγρεπόντη – Δελιβάνη

Μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου η Γενική Συνέλευση τηςΠανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων...

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΗΜΕΡΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΞΟΡΜΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΠΕΛΛΑΣ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πολιτική εξόρμηση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στο νομό Πέλλας, η...

Παρομοια αρθρα

Να τι έκρυψε στα μπάζα ο Τριαντόπουλος

Είμαστε παρέα τεσσάρων, στο Λουξεμβούργο σε ένα πετρόκτιστο όμορφο χωρίο και απολαμβάνουμε πλούσιο μεσημεριανό...

Συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Ιορδάνη Τζαμτζή με τον Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Υποδομών ΠΚΜ κ. Πάρη Μπίλια

Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Ιορδάνης Τζαμτζής: «Αναγκαίος ο συντονισμός τουέργου των Περιφερειακών Ενοτήτων με την κεντρική...

Ομοσπονδία Μακεδόνων Μ.Νεγρεπόντη – Δελιβάνη

Μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου η Γενική Συνέλευση τηςΠανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων...